fredag 21 februari 2014

Vägningslycka!!

Idag är jag lycklig!! Jag har spräckt mitt första mål i viktnedgången. 10 kg minus på 6 veckor - så jävla nöjd! Ikväll ska det firas med en flaska gott rött och kanske lite fint bubbel! För de e ja fan värd!!

Varför vill ja nu göra detta? Ja ganska enkelt svar på den faktiskt - jag äcklades av mig själv!! Jag hatade å se mig själv på foton. Jag hatade å se mig själv i spegeln. Jag vill inte ha tuttar som vilar på magen, jag vill trivas i mina kläder och jag vill verkligen få tillbaka min livsglädje. Å vet ni vad... Efter dessa kilona så är livet så mycke lättare! Jag är gladare, mina bröst slipper vila på magen, jag kan se mig själv i spegeln å tänka att mjo det duger, mina kläder sitter bättre (?!?) problemet nu är att dom börjar bli stora.. Jag känner mig som jag va innan. Innan barn innan extra övervikt som för 8 år sen helt enkelt! Men jag är inte klar. Mitt mål är att komma ner i bröllopsvikten och det är ytterligare ca 10 kg så det är bara och "kämpa på". Det är lite lustigt det där för för mig har det verkligen inte varit något kämpande hittills. Jag lever enligt min filosofi att man kan äta allt fast inte alltid! Jag hatar dieter - jag kan kräka bara ja hör ordet. Det gäller å hitta en livsstil som man kan leva med. Att inte få leva gott i det korta liv vi har är ju en sjuk tanke. Klart man ska njuta av livet! Så vet ni vad. Ikväll blir det chokladpudding till efterrätt. 

Å ni som undrar så är det Viktväktarnas program som jag tagit hjälp av. Jag har nån typ av störning som gör att jag rätt va det är kan tänka att va fan kan hon kan ja!! Å sen köra ja på...(kallas kanske vinnarskalle) Denna gången va det Leila som trigga igång den störningen så det är alltså henne jag ska tacka!! 


Tjing!!

1 kommentar:

Linda sa...

Gryyymt bra jobbat! :D