lördag 5 oktober 2013

Dödsångest

Lite jobbigt ämne såhär på en lördagsmorgon, men liksom min älskade mor så har jag en talang på att fundera sönder saker! Igår när jag körde hem från jobb va det en kvinna som ringde in på radion och pratade om den globala uppvärmningen. Att den till 95% är människans fel har jag hört innan i veckan (och kanske behövs det inga geni för att räkna ut de..) men att det om 86 år (86!!!!!!!!) ska vara en ökning på jordens temperatur med 4 grader. Haha ja 4 grader är väl ingenting tänker ni, men med en 6 gradig höjning så kan tydligen inte människan överleva mer... Fy! Ska mina barnbarn bli dom sista av människoarten innan vi dör ut precis som dinosaurierna! Fattar ni?! Ångest delux. Många kan säkert bara putta undan denna tanke men för mig är det grymt att vi är så korkade som vi är. Tänk på vad ni gör för att världen inte ska gå under! Det ligger inte hos enskilda människan, men om alla hade fått lite mer vett i skallen så kanske det hade smittat av sig på ledarna i världen. Dumhet kan ju tydligen smitta så då borde smarthet och logik också göra de eller?! 

Här finns en lista för vad man som privatperson kan tänka på. Om det inte är försent så snälla se till så att mina barnbarn inte blir dom sista i arten...
http://www.miljoportalen.se/bo-leva/vad-kan-du-goera-foer-miljoen

Tjing!

Inga kommentarer: