söndag 6 oktober 2013

En gång om året!

Så va den gjord... Årets löptur! En gång om året starta jag min löpträning som typ håller i sig 2-3 ggr. Jag tycker verkligen det är skittråkigt! Just löpning vill jag tycka e kul för det är så lätt och bara ta sig ut och göra istället för att köra ner till sjöbo och ställa sig i träningslokalen på fitness. Det är inte träningen i sig som är jobbig. Det är jätteroligt, men att ta mig dit... Örk va tråkigt det är å ha 30 minuters bilkörande dit och hem... (15 dit 15 hem).
Så om jag bara kunde få hemmaträningen till att fungera. Det är mitt mål.
Gav mig ut på min lilla löptur i rätt tid då det va match i byn så när jag tagit mig runt och kom in på slutet så kom det bilar från alla håll och då måste man ju fortsätta springa även om man egentligen har svårt för att få luft och det känns som om man ska svimma så är det bara och fortsätta och låtsas att man är fräsch och inte minsta andfådd... Att man sen frustar som ett djur är det nog ingen som märker.
Men med bra musik o lurarna så gick det rätt hyfsat för att va första gången på 1 år! Ska försöka få till en löptur nr2 i veckan sen får vi se om jag ger upp igen eller jag nöter tills jag tycker det är okej.. Roligt har jag svårt å se att jag nångång ska tycka, men under har skett.

Tjing!

Inga kommentarer: