fredag 4 juni 2010

Hemma igen

Eller egentligen så har vi varit hemma sen i onsdags kväll... Körde hem efter en lugn morgon och sen en liten titt på 421.. Stannade till i Mellbystrand på vägen hem och åt middag. Elin ville stanna kvar hos mormor å morfar och vi vet att de inte ens är lönt och påbörja nån strid där så hon fick stanna och hon är så lycklig!! Lekplatsen på nära håll, havet, stranden och framför allt få ha mormor å morfar för sig själv å bara bli bortskämd - vem hade tackat nä till de?!
Jonas blev magsjuk - eller snarare matförgiftad av korven han åt på 421. Men bilfärden hemåt gick bra, värre va de igår då han va sängliggande fram till kvällen. Men sen piggna han till och vi kunde fira vår bröllopsdag med champange och en bra film. Hade köpt "baksmällan" - den va grym! Älskar barnsliga komedier (som dessutom innehåller en å annan snygging) =)

Bröllopsdag... ja kan ni fatta att de e 4 år sedan? Ja kan de inte, men å andra sidan kan ja ju inte heller fatta att Elin e 3år å Joel snart 2 månader... eller att JAG fyller tant om 18dagar... 30!! Ingen ångest alls.. nädå.. inte alls!!! När man gick i gymnasiet så hade man sina planer på vad man skulle göra innan man fyllde 30, de va ju så länge dit... får se va ja hinner åstakomma på 18dagar.. tror ni ja hinner jorden runt?! Göra karriär?!(den stryker vi.. skulle ju bli hotellchef va tanken - chef på posten?! NÄ fy fasen.. vill nog inte bli chef alls.. Öppna eget skulle ja vilja men de finns inte riktigt marknad för hotell mitt ute på landet..) De som ja faktiskt hunnit med som fanns på min lista av att göra saker va att bilda familj. Å mitt första barn skulle ja ha innan ja fyllde 30.. nu har ja 2 underbara barn och en underbar man. Då spelar de ingen större roll om ja inte hunnit resa jorden runt och allt de andra som ja planerade.. Jag är lycklig ändå!!

Trädgården börjar äntligen likna en sommarträdgård!! Idag inhandlades äntligen en ny pool då den förra blev lätt slaktad i höstas när vi skulle ta in den. Mina krukor har fått blommor i sig, gräset klippt å trimmat, trädgårdsmöblernas inoljning påbörjad och imorgon är det en ny dag då lär det hända ännu mer!! I löv it!! Snart mycke snart kan ja sätta mig ner på uteplatsen och bara njuta av min sangria! Ska nog hälla upp en till Jonas med - det har han nog förtjänat vid det laget!!

Nä nu kallar nog snart sängen men innan dess så tar vi en sväng förbi tvn

Inga kommentarer: