måndag 15 juli 2013

När barnen är borta...

....städar mamma....
Jag älskar å städa!!! Då menar jag städa riktigt inte springa runt å plocka efter hela familjen i tid å otid. Är sååå härligt och kunna sätta sig ner och bara andas och lukta hur rent det luktar. Och när inte barnen är hemma håller det ju mer än i 5 minuter. Inga bilar i röven när man sätter sig i soffan, inga böcker på golvet som man kan halka på... Känns konstigt men ack så underbart :)
Jag älskar att mina barn leker med sina saker och att huset inte är ett museum, men ibland är det skönt och få ha det STÄDAT!! Att vara pedant är en typ av sjukdom och att bo ihop med en slarver (som iofs har lärt sig lite efter 12 år) är inte lätt. Och att sen ignorera barnens kaos är många gånger en inre kamp. Jag VILL ha de städat!!! Och jag vet också att ingen bryr sig mer än jag om det flyger en dammtuss över golvet....

Idag är det iaf städat och jag kan somna med ett inre lugn.

Tjing!!!

Inga kommentarer: