söndag 14 juli 2013

På en gång!!! Nuuuu nuuu nuuu!!

När vi väl bestämt något så vill jag att det ska hända NUUU!!! Jag är som ett litet barn. Vi har bestämt nästa års resa. Den kommer enligt planerna gå till Paris och Disneyland. Ja jag skulle ju vilja åka NUUU, men även mitt förnuft säger att vi kanske inte kan lägga hela vår besparing på detta i år... Jag vill ju ha mitt trädeck oxå ;)
Detta innebär att det troligtvis inte blir någon skidresa v 5 som vi tänkte först. Men jag frågade Elin och hon sa att det va helt okej. Men hon ville inte flyga... eller jo kanske om det bara va till disneyland...

Hamnade på hotels.com och flygresor.se ojojoj.... Jag skulle kunna planera weekendresor hela året om bara nån spotta upp lite mer semesterdagar och liiiite mer pengar på kontot. 3 nätter i Rom för 2000:- för oss 4. Nästan så det blev ett bokningsklick där, men jag tror Jonas hade blivit lite butter. Han tycker jag är lite impulsiv ibland - förstår inte riktigt vad han menar med det...

Sommaren så här långt har varit toppen. En namngivning som även resulterade i bröllop mellan Lotta (Jonas syster) och hennes sambo Christian. Otroligt roligt och fint. Grattis igen!!
En underbar midsommar.
Sol och bad i poolen.
Glada barn som får vara hos mormor och morfar i husvagnen medans vi jobbar.
Gyllene tider konsert i onsdags där jag träffade min gamla bästis från gymnasiet. Det finns vissa människor som man kan vara ifrån länge utan att ses eller prata med. Man saknar dom, men vet att dom finns där. Och när man väl träffas är allt precis som det brukar. Som om tiden har stått still, bara det att man fått nån rynka mer. Jeanette är exakt en sådan person!!

Idag provade vi och slå upp tältet för första gången. Det gick bra trots storm, men som Jonas sa - man måste ju kunna slå upp det i alla väder. Så när vi konstaterat att det va rätt enkelt känns det som om äktenskapet är redo för familjens första tältsemester. 1 vecka kvar sen går jag på semester. Sen väntar vi ytterligare 1 vecka på J innan vi kan fara och flyga (?!) vart vi vill :P

Tjing!!

Inga kommentarer: