tisdag 7 januari 2014

Halsbränna, huvudvärk och ångest!

Ja så är statusen idag. Jag vill verkligen inte till ett nytt kontor. Jag trivs där jag är. Men livet tar ibland lite konstiga svängar. Tycker det är lite märkligt att efter 12 år som fast i samma företag borde man kunna känna sig rätt säker, men jag är sist in och då också först ut. 
Dagens samhälle e ju dessutom ute efter att knäcka folk genom mer arbete. 1 människa ska idag klara det som 2 gjorde för bara ett litet tag sen. Och människan klarar ju det eftersom man är rädd att förlora jobbet om man inte gör det - då är det ju bättre med ett halvårs sjukskrivning...

Jag är bitter, sur och grinig. Ni som har möjligheten att gå i pension. Varför gör ni inte det?! Hade jag blivit erbjuden 75 % av min lön livet ut hade jag nappat.

Nu ska surtanten sova en bitter sömn.

Tjing!!

Inga kommentarer: