lördag 10 april 2010

Emmas dop

Idag har det varit dop för Karin och Jimmys lilla Emma. Så söt å snäll och himla go.. Jag tycker att hon är väldigt lik mormor Lisen, men det verkade inte som om nån höll med mig..

Emma sa inte ett knyst i kyrkan - jo när de börja "lukta" vatten sisådär 5 min innan pappa Jimmy hällde vatten i dopfunten då började hon låta lite grann..

Elin såg fram emot att träffa bebis (å ankorna som finns i dammen utanför kyrkan.. dom skulle vi plocka ner i en låda tydligen..). Men ca 5-10 min in i dopakten så somnade hon sött i Jonas famn. Så när prästen tyckte att Elin skulle komma fram och titta på Emma när hon skulle få vatten på huvudet fick man snällt berätta hur "intressant" han va.. Håller me Elin - hans röst va rätt sövande, men ja höll mig vaken! Duktigt va?!

På festen efteråt va Elin dock i sitt esse igen.. hon va på g så kan man säg. Munnen går konstant på en 3åring och Elin är inget undantag. Sen va ju bebisflickan Emma VÄLDIGT intressant! Jonas och jag konstaterade ganska snabbt att vi nog inte har något att ora oss för om Elin kommer tycka om bebis eller inte. Visst de e annorlunda när den ska bo här å blablabla, men Elin e jätteglad för mindre barn!!

Nu hoppas vi att de inte dröjer allt för länge innan vi träffar bebis Emma igen! Och tack för en fin dag vänner!!

Efter vattenchocken..

Fina familjen Trulsson/Håkansson (Ja.. de blev inget bröllop som ja trodde :P)

Tröttsamt i kyrkan

Elin å lilla Emma

Visst e de Karin/Lisen junior?!

Inga kommentarer: