söndag 30 december 2012

Ibland måste man....

Jaaaa så är det faktiskt!! Ibland måste man följa sina känslor. Det här med skidställ gör mig tokig! Efter gårdagen så började jag surfa runt lite på nätet och se vad jag kunde hitta. Både jag och mannen behöver nytt då det var några år sedan sist vi var iväg... Iaf så konstaterade jag att det är SVINDYRT med skidjacka och skidbyxor. Men förhoppningsvis så är det ju en semester som vi kanske kan göra lite oftare om våra barn nu blir bitna. Jag hittade några som var snygga och prisvärda på nätet, men fortfarande så satt bilden av gårdagens jacka och byxa kvar i huvudet... och har man haft den bilden i skallen i ett dygn så borde man ju åka och köpa det eller hur?! Så fungerar iaf jag. Så jag drog med mig min halvt döende man och dumpade barnen hos mormor och morfar och körde till Höör igen.
Och det fanns kvar! Både jacka och byxa. Och till det köpte jag en fleecejacka i samma färg som byxorna. Mannen hittade också! Så nu är vi redo!!! Och man kan dessutom hitta oss i en lavin om det gud förbjude skulle inträffa! Insytt i mannens jacka och mina byxor sitter nämligen ett litet chip som man kan läsa av genom snön. Nu åker vi ju inte så avancerade backar och inte offpist, men det känns ju ändå lite tryggt och extra prisvärt!!



Idag har vi även gjort snöglober. Elin satte en fe i sin och Joel barbastark i sin.

Snygga va?



Dags för lite matlagning och sen soffslapp igen...

Imorgon är det sista dagen på 2012... då tar vi lite tillbaka blickar och lite framåt blickar....

Tjing!!!

Inga kommentarer: