tisdag 23 april 2013

Fick ett sug..

Det började med att det pratades om cupcakes på radion idag. Industrin höll på att falla (?!) De cupcakeföretag som va börsnoterade i USA hade tydligen dalat på börsen. Så det va en rejäll debatt om detta även påverkade Sverige och alla dess flitiga husmödrar. Leila (min bakgudinna) va med och kommenterade det hela med att nä det va nog ingen risk. I Sverige är det ju just nu trend att man ska va en riktig husmor och göra allt från grunden och köpa närproducerat osv...

DÄR mitt i denna "debatt" kom mitt sug! En god vaniljmuffin med fläderfrosting.... Mmmm va gott. Så efter maten ställde jag mig och gjorde cupcakes för första gången från scratch! Och dom blev goda! Inga mästerverk men det va ja inte ute efter heller...ja va bara ute efter kombinationen :)

För er som vill göra lite fläderfrosting på era muffins är receptet enkelt:

140g Smör
200g florsocker
3 msk konc. Flädersaft

Rör ihopa och spritsa. Gott gott!

Tjing!

Inga kommentarer: