fredag 22 mars 2013

Hej, idioter och snööööö

Snöar gör det... Rätt kraftigt dessutom! Och nä det är inte ok, men vad ska man göra åt det?! Svaret är inget. Njut av att det ändå är rätt vackert när det ligger orört. Men till påsk kan vi väl va överens om att snön e borta va?! Nu räääcker det!!!

Imorse blev jag såååå arg!! Folk som inte kan hälsa. Hur svårt är det?! H E J!!! 3 bokstäver som tillsammans bildar ett magiskt ord som faktiskt kan betyda oerhört mycket för resten av dagen. Man mår bättre om man ler mot dom man möter och slänger ur sig ett simpelt hej. Inte alls konstigt! Våra barn har lärt sig att hälsa. Dom hälsar på allt och alla. Och det slutar inte där.. Våra barn har svårt för att sluta prata vilket säkert är oerhört frustrerande för många. Men dom är iaf artiga och kanske glädjer dom någon på vägen!!

Min dag av irritation slutade dock inte där...
Om man möter någon på en väg som inte är bred nog för 2, hur gör ni då?! Jag stannar vid en infart och väntar på att den jag möter ska köra förbi. Meeeen så är inte fallet för alla tydligen!!! 2ggr idag har jag fått backa för att idioterna bara kört på!!!! FAN va jag svurit och sen har dom mage och vinka när dom väl kommer fram!! Jag har sån lust å bara ge dom fingret, men som den väluppfostrade jag är så gör jag givetvis inte de utan ger dom "killerblicken" istället!! Utan vink!!
Gaaaah!!!

Helgen blir inte riktigt som det var planerat, men den blir nog bra ändå...

Tjing!!!

Inga kommentarer: