söndag 31 mars 2013

Påsk, skattjakt och rumpnissar

För julen varar fram till påska... Ja detta året gör den iaf. Snöfall på påskafton!!! Seriöst - detta är icke okej!! Påskharen hade problem. Detta året lämnade han ju spår i snön... rätt stora sådana med. Men barnen tror stenhårt på påskharen. Jultomten däremot...nja den e tveksam.. Där skyller jag på Jonas som när han skulle agera tomte givetvis skulle bräka på med göteborgska. Elin e inte dummare än så att den äkta tomten kommer ju knappast från Göteborg alltså va detta pappa. Men en hare som skuttar runt med ägg och presenter det är magi!

Påskharen brukar lämna ett brev. Här läser Jonas vad han skrivit.

Elins hittade sitt ägg snabbt

En gemensam svart låda med grejor i hade haren oxå lämnat

Joel hittar sitt
Idag sken solen från en klarblå himmel och vi bestämde oss för att ta en av dom 2 cacherna som finns i byn. En lagom promenad och barnen tog cyklarna. Joel har aldrig velat cykla på 3hjulingen så idag gick vi på Elin gamla istället. Gick inget vidare till en början men på väg hem fick han kläm på hur det funkar och glädjen spred sig i ansiktet!! Cachen gick det inget vidare med. Men nu vet vi ju var vi ska leta iaf. Imorgon tar vi oss nog an några av dom som ligger runt omkring. Mutat barnen med korvgrillning så dom gick med på det. Krävs inte så mycket för att dom ska tycka det är roligt.
 
Årets första "skattjakt"

Nu ikväll har vi kollat på Ronja. Elin fick den filmen när vi kom hem från mecka. Kom ju ihäg att den va bra, men ikväll är det första gången jag gråtit till den. Japp jag grät till Ronja - så känslig har jag blivit!! Blev lite jobbig gråt oxå eftersom jag hostar upp mina inälvor emellanåt så är det lite jobbigt och andas, hosta och gråta samtidigt, men som den multikvinna man är fixade jag det. Men rumpnissarna är ju ändå det bästa med hela filmen!! Älskar dom - Vaffö dårå? Vaffö gör ho på detta visse?

Tjing!


Inga kommentarer: