tisdag 22 januari 2013

Ögonen rullar

Åh jag vet inte hur många nätter jag klarar utan rejäll sömn. Just nu har jag 6 nätter bakom mig och det börjar kännas!! Dessutom var natten till idag ett rent helvete då inget hjälpte! Stackars Joel hade så ont i sitt öra... Och nä inte det vänstra som vi fått behandling för utan det högra!! Ge mig styrka!! Efter en storfajt kl 4 imorse gick Joel iaf med på att ha 2 kuddar under huvudet. Det och en ny dos Alvedon så kunde han sova till 6,45 iaf... Kl 8 hängde jag åter på telefonen till VC. Nu orkar jag inte längre!! Sedan i torsdags har Joel haft feber. Som högst 40 grader. Men det som är skumt är att han sedan i lördags legat på 38,3 på dagtid och sen på kvällen när han varvar ner så stiger den till 39. Varje kväll!! Och med andra örat som oxå spökar så behövde vi mer hjälp.. Använde dropparna jag hämtade ut igår på högerörat oxå i natt, men kunde kanske va bra och undersöka saken.
Fick tid 9,30 men tyvärr hade inte Björn (vår husläkare) någon ledig tid. BAH! Jag är så nöjd med det valet, men vi fick väl ta vad som fanns. Och när vi kommer dit så fick vi Per. Han är barnläkaren som har undersökt barnen hos bvctanten och han är så lugn och sansad så jag blev nöjd! Dessutom såg han nog hur uppgiven jag var så han började prata vabdagar. Hur mycket såna dagar det går åt på vinterhalvåret. Jaaaa det gör det!!! Så nöjd och med ett pencillinrecept till Joel åkte vi till Apoteket. Och där fanns dagens nästa ängel!! På apoteket ängeln jobbar det verkligen en ängel i kassan. Ingen sur gammal tant utan en ung och mänsklig tjej. Hon gav Joel en så simpel sak som ett paket näsdukar med blixten och fransesco på. Snacka om att min goe lille kille sken upp!! Tack snälla du! Du gjorde min sons förmiddag på ett väldigt enkelt sätt!!

Hemma var det mindre roligt! Att få i en kille med järnvilja pencillin är inte lätt. Men det gick. Sen skulle vi sova middag. 1 timme låg han och gallskrek och grät innan han tillslut somnade. Inte lätt med en mamma som ligger bredvid och gråter heller för att hon inte kan göra mer. Och eftersom Elin var hemma idag med så kunde jag inte med gott samvete sova middag även om jag verkligen skulle behöva det. Men nu är denna dagen snart slut och jag hoppas innerligt på en bättre natt inatt även om det är väl och hoppas på förmycke...

Tjing!!

Inga kommentarer: