söndag 20 januari 2013

Poff

så sprack min bubbla. Jag som trodde att nuuuu så vänder det!! HA va det nån högre makt som sa och vände blad...

Skulle hämta ut Joels droppar när jag var och hämtade Jonas och Elin i Lund. Först fick jag snurra efter parkering och sen fick jag stå i en kö som inte ville röra sig. Förstår verkligen inte vad som ska vara så invecklat med att hämta ut medicin, men för vissa tar det verkligen en evighet. Till slut kom jag fram, lite smått stressad då jag helst ville hinna i tid för att möta Elin och Jonas. Hon började knappa in Joels personnr, sen skulle hon koppla ihop Elin och Joels personnr för ev högkostnadsskydd.... Hjärtat bultar och jag ville bara skrika att hon skulle ge mig mina droppar för jag har bråååååttom!! Men det gör jag ju givetvis inte utan ler med mitt vackra leende och tackar. Sen knappar hon så äntligen in Joels personnr igen och... NÄÄÄÄÄÄ det finns tyvärr inget recept på honom!! WTF?!?! Nä då har idioten (ursäkta jag vet han oxå är mänsklig) till läkare glömt skicka receptet! Har du telefonnr till VC så kan jag ju ringa dom säger tant vänligt. Tack, men dom stängde kl 13....
Så det är ju en jävla tur att prins Joel inte har ont i örat längre för då jäklar!! Men nu är jag lugn igen... Jag måste ju samla krafter inför morgondagens samtal till VC ;)

Dessutom har febern stigit igen nu under eftermiddagen så vips var vi uppe på 39 igen. Bättre det än 40 men ändå... Gillar inte se mitt barn orkeslös (gör inga föräldrar jag vet. Jag är inte unik). Alvedon och som det ser ut ytterligare en natt med ytterst lite sömn... Men som när dom var spädisar - man överlever ju ändå. Lite blekare, lite surare och mycket tröttare men det går!!!

Tjing and goodnight!!!

1 kommentar:

SiA sa...

Usch ja, det är skitjobbigt när de små liven är dåliga! Håll ut, det blir bättre =)

ha det bra!
Kram
Wiveca (din gamla granne ;) )