tisdag 8 januari 2013

Vardag igen

Så var den tillbaka igen - ljuvliga vardag. Snoret och hostan håller i sig dock.... fattar inte hur det kan vara så segt!! Borde inte snoret ta slut nångång?!

Vardagen har som sagt kommit hit igen. Barnen är trötta och griniga på kvällarna, föräldrarna likaså och allt e preciiiissss som vanligt! Elin sa igår kväll att hon tyckte det var dags för sovmorgon... Gött att hon känner så efter 1 dag. Och det är ju dessutom MAMMAS FEL att hon är så trött eftersom det är MAMMA som väcker henne så tidigt. Skönt att hon har någon och skylla på iaf.

Sveriges mästerkock har börjat igen!! Det är ett av mina favoprogram... eller favo och favo... men det är iaf lätt tittat och det är så roligt och få lite inspiration. När vi hade sett första säsongen av den amerikanska master chef så började ju till och med Jonas experimentera i köket!!! Det ni!! Men det gick tyvärr över... Men mat är otroligt roligt när man har tid och lust. Vardagsmat är oftast inte så speciellt roligt utan mest som ett tråkigt måste. Men kan man då bli lite inspirerad så blir det så himla mycket roligare.

En dröm som ligger på lur är att en gång kanske kunna öppna ett b&b, mindre vandrarhemshotell (finns de nåt som heter så??), café.... Men det är en dröm som jag nog inte vågar testa på... om nu inte huset med murgröna blir till salu, då lovar jag att tänka på det 3 ggr extra.
Huset med murgröna är ett hus som ligger i vår lilla byhåla, det är perfekt för en café/pub verksamhet. Detta huset har jag snackat om i flera år, men dom vill ju aldrig sälja....

Har börjat på en ny lyssnarbok idag. Det var evigheter sedan jag senast lyssnade på någon, men åh vad jag saknat det! Jag visste inte hur mycket förrän jag satte igång med en ny idag. Lars Keplers Paganinikontraktet är det som sällskapar med mig i bilen. Och att lyssna på deckare när man är ute och kör på skogsvägar med postbilen är riktigt nervpirrande... Idag hade jag mystiska gubbar bakom nästan varje träd. Jobbigaste var när man behövde lasta om posten.. då fick man skynda sig!! När jag senare stannade bilen utanför affären för att tömma en låda. Var det en kollega (som har semester denna vecka) som slet upp dörren utan att jag var beredd. Där höll jag bokstavligt talat på att skita ner mig! Det gäller ju och leva sig in i en bok eller hur?!?! Och det är det jag älskar med lyssnarböcker! Jag har betydligt lättare för att leva mig in i dom än när jag ligger i sängen och halvsover med en massa andra ljud runt om. Med lyssnarboken är det ju bara den och jag. Vår tid! Underbart! Längtar redan efter morgondagens runda.

Imorgon är det onsdag! Halvvägs till helgen! Tjoho - då ska Elin få sin sovmorgon!

Tjing!

Inga kommentarer: