lördag 19 januari 2013

Varför skulle det bli som man tänkt sig?!

Dom senaste månaderna så har det verkligen inte gått som vi velat. Så fort något blivit inplanerat så har det dykt upp en sjukdom. Så även denna gång. Joel åkte i torsdags kväll på 39 graders feber. Och vi skulle till Göteborg denna helgen. Det är 3e gången som vi planerat in en Gbgs resa som det inte blir av. Så imorse skickade vi iväg Elin och Jonas iaf. Tråkigt att vi inte alla kunde, men Elin va nöjd. Hon fick ju åka tåg!!

Så nu är det bara jag och Joel hemma. Mysigt, men tomt och tyst. Eller ja när inte örat gör ont på plutt. Stackarn sa för en stund sedan att "mamma klippa öra". Ska jag klippa av örat? Jaaaaa. Stackarn! I dom lägena är det inte lätt och vara en hjälplös mamma. Man kan ju inte mer än och ge nässpray och alvedon....
Men nu spelar han Nalle Puh på tvn så det distraherar lite...
Det är jättefint väder idag, men med en temp på 39 så får vi snällt hålla oss inne. Igår va han uppe och vände på 39,9. Detta är den högsta temperaturen mina barn har haft och man blir ju helt nojig när det gäller risk för feberkramper osv. Men idag verkar han ändå piggare. Han är ju vaken! Bara en sån sak. Natten var dock inte rolig så jag hade hoppats på en tupplur, men han verkar svårflörtad. Tröttnade kanske på att sova efter att ha sovit bort hela gårdagen...

Och eftersom det inte blev något Gbg för oss så blev det ju inte heller något Ullared som jag hade hoppats på. Men det är kanske bra för plånboken ;)

En annan sak som vi missade var Ciccis barnmorskeexamen igår!! Men man kan ju inte råda över sjukdomar tyvärr. Ändå typiskt när det gäller saker som händer en gång i ens väns liv. Då vill man ju självklart vara med och fira. Men vi får fira nästa gång vi träffas istället.

Nu ska jag och Joel fixa lite mat och mys tills ikväll. Sen kanske det blir en stund över till en film och soffmys för mamma innan hon somnar....

Tjing!!


Inga kommentarer: