tisdag 1 januari 2013

Skilja sig från mängden!

Nyårsdagen ---- dagen då pizzeriorna säljer som bäst! Vi däremot... Vi körde till med en bra start på året i form av lax & potatis. Känns bra både i magen och plånboken.
Framför allt då hela dec varit en vab-månad. Och som det känns nu....imorgon kommer det antagligen svida rejällt om jag inte masar mig till jobb. Hälsan går först jag vet och det behöver ingen någonsin predika för mig. Kräksjuka ÄR 48 TIMMAR efter sista kräkning och inget annat, även om vissa personer i vårt samhälle inte tycks fatta detta. Därför drabbar det ju oss som bryr sig... Att inte jobba är INTE roligt. Det kostar och det är piss för ens arbetskamrater. Förkyldning och influensa smittar. Och nä har man en normalrinnande näsa och kanske är lite små hostig menar jag inte att man ska vara hemma. Men med feber, nästäppa och råhosta så jaaaaa håll barnen och er själva hemma!!! Ingen kommer tacka er mer än plånboken då... men vad är viktigast?! Hälsan eller pengar... Svårt val jag vet, men för dom allra flesta har man råd att vara hemma tills man är frisk. På så viss dröjer det även innan du blir sjuk nästa gång.

Oj jag skulle bara skriva att vi avvikit från mängden och ätit fisk. Istället sitter jag nu och är förbannad på att folk inte kan hålla sig hemma när dom är sjuka... Vilken vändning ett inlägg kan få...
Nu ska jag ta och preparera min kropp med den senaste tidens räddare så får vi se hur det blir imorgon. Jag kanske är den dumma idioten som går till jobb och snorar och hostar ner alla.... Vem vet?!

Tjing!!

Inga kommentarer: